Afscheid nemen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leonie Veldman - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leonie Veldman - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Leonie Veldman

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

3 februari was het dan zo ver. Met een busje zou ik naar Schiphol worden gebracht voor mijn avontuur.
Ik moest er om 7 uur uit omdat ik niets wilde vergeten. Die laatste nacht was akelig, telkens wakker en dan niet meer in slaap kunnen komen. 'S morgens besefte ik me pas dat ik voor heel lange tijd weg ging. Ik kreeg het er even warm van maar dacht dat het allemaal wel goed zou komen.
Nog even knuffelen met vriendje lief dat kan straks 3 maanden niet. Om 9 uur ging de reis richting Goor, het busje was bijna vol.
Angela, tante Lammie, opa, papa, mama, Lisette en Stefan waren mee. Tante Linda gingen we even oppikken. Daar kreeg ik nog een erg mooi fotoboekje met foto's van mijn lieve oma die ik helaas alweer te lang moet missen.
Voor oma maar goed dat ze dit avontuur niet mee maakt, ze zag er als een berg tegenop.
Maargoed, de reis richting Schiphol verliep spoedig maar eenmaal daar begonnen de problemen. Parkeren met een bus die hoger is dan 2 meter was niet echt te doen.
Gelukkig hadden we tijd genoeg, we hebben de bus bij het langparkeren neergezet en zijn met de shuttlebus naar de vertrekhal gegaan. Hier stond Dagmar al met vriendinnen en familie te wachten. Eerst de koffers wegbrengen, daarna gezellig wat drinken met het hele gezelschap en helaas zat toen onze tijd er al op. We moesten boarden!!
Het afscheid viel wen beetje zwaar, vooral van vriendje lief, 3 maand is toch niet niets als je daar zo staat.
Na het afscheidnemen verliep het allemaal vlot en zaten we snel in het vliegtuig. Even een paar filmpjes gekeken, wat gekletst, gegeten en gelezen en na 8 uur vliegen waren we over (wind de goede kant op?). Op het vliegveld verliep het vlot en Lisette stond ons al op te wachten met de huisbaas. Echt super fijn. We moesten vanaf Zanderij nog een uur rijden richting het huis. Het was al donker maar toch hebben we mooie dingen gezien. Wat zijn er veel Chinese warenhuizen hier aan de weg zeg! Meneer kalpoer vertelde over de verschillende culturen en hoe ze hier gekomen waren. Erg interessant maar we waren wel erg gaar van de reis. Eenmaal bij het huis hebben we gauw onze kamer klaargemaakt. Samen met Lisette heb ik nog grst gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan. Wel even wennen dat tijdsverschil ik heb een rare nacht gehad qua slaap ivm de tijd. Vandaag gaan we de boel maar eens verkennen en krijgen we te horen waar we stage gaan lopen. Morgen begint al het echte stage lopen!! Ik houd jullie op de hoogte! Liefs vanuit het warme Paramaribo.

  • 04 Februari 2015 - 11:19

    Carlien:

    Heeel veel plezier chicks. Ik ga al jullie verhalen volgen!
    Ben super benieuwd en als jullie terug zijn zoek ik jullie op om alle foto's e.d. te bekijken.

    Liefsssss Carlien

  • 04 Februari 2015 - 11:25

    Agnes Jasper :

    Hey Leonie,

    Veel plezier en maak er wat moois van.
    Die drie maand zijn zo voorbij ;-).

    Groeten Agnes.

  • 04 Februari 2015 - 11:43

    Kim Makkinga:

    Heel veel plezier!!

  • 04 Februari 2015 - 11:57

    Rita:

    he .... Gelukkig.... Goed overgekomen dus..... Tja afscheid nemen is nooit leuk... Maar gelukkig heb je allerlei middelen om vooral vriend-lief te kunnen spreken. Moest je vroeger met rooksignalen doen

  • 04 Februari 2015 - 12:19

    Trijntje Krikken:

    Leuk Leonie om zo op e hoogte te blijven en denk nu maar zo de tijd vliegt en je bent zo weer terug.
    Succes en let goed op jezelf

  • 04 Februari 2015 - 12:27

    Wendy Pijffers:

    Fijn dat de reis goed is verlopen. Moest wel ff glimlachen om het feit dat je GTST ging kijken..... Hoe hollands is dat haha... Niettemin veel plezier en tot gauw. Het is zo voorbij!
    Groetjes Wendy

  • 04 Februari 2015 - 12:58

    Niek Staarman:

    Hej Leonie! Supermooi!
    Zit je nou in hetzelfde huis als ons? Aan de Brokopondolaan?

    Als dat zo is, doe de onderbuurtjes dan de groeten! Sam en Kamla!

  • 04 Februari 2015 - 13:02

    Helma:

    mooi goed over gekomen dus ga je verslag zeker volgen heel veel plezier

  • 04 Februari 2015 - 13:43

    Daphne:

    Top dat de reis goed is gegaan! Al een mooie indruk van jullie optrekje gezien! Veel plezier vandaag en vooral veel succes morgen bij je 1e stagedag

  • 04 Februari 2015 - 15:12

    Iris:

    Hoi Leo!! Ik volg aaal je verhalen zolang je daar zit! Leuk om te lezen!!! Afscheid zal inderdaad wel zwaar zijn maar aan de andere kant, je hebt daar vast genoeg om je voor in te zetten zodat de tijd vast veel te snel gaat! Geniet er maar mooi van!! En vooral van het mooie weer, hier regende het alweer vanmiddag!! Succes en zet 'm op! You can do it!!!! (P.s. Ik ben je zaterdag kats vergeten veel plezier te wensen, ik zag je wel maar ik ben het gewoonweg vergeten dus bij dez!!!!! ) Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Ik heb deze pagina aangemaakt om de mensen die het leuk vinden op de hoogte te houden van mijn avonturen in Suriname. Op 3 februari vertrek ik voor 3 maanden naar Suriname samen met een klasgenoot van de pabo. Ik ga proberen hier wekelijks een verslag op te plaatsen :)

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage + afstuderen in het Buitenland

Landen bezocht: